Знаете ли
как да общувате със сервитьора?
Етикетът на масата може би не е най-важната част от кулинарията, поне от
гледна точка на готвенето у дома.
Но
когато човек е в заведение
за хранене, особено
такова с по-висок стандарт, поведението му като клиент е точно толкова важно,
колкото е поведението на обслужващия персонал.
Добрият
сервитьор не е длъжен да разшифрова настроенията на седналите на неговата маса
персонажи, макар че дългогодишният стаж със сигурност го превръща и в добър
психолог.
И ето,
че е време да ви попитаме дали сте добри клиенти и дали познавате значението на
различно поставените прибори в чинията.
Може би не
сте подозирали, че изпращате конкретни сигнали и към обслужващия персонал, и
към шеф-готвачите, чрез разполагането на вилицата/ лъжицата и ножа.
Илюстрацията,
която виждате, хвърля яснота по темата.
Поставените
под ъгъл прибори означават, че все още не сте приключили с храненето.
Кръстосаните
прибори означават, че сте готови за следващото блюдо.
Успоредно и
хоризонтално (спрямо вас) поставените вилица и нож показват, че сте много
доволни от храната.
Успоредно и
вертикално поставените прибори посочват, че сте приключили.
Поставените
под ъгъл прибори, с подмушнат нож между зъбците на вилицата, означават, че не
сте доволни.
Знаейки
всичко това, дори не е необходимо да отправяте словесни похвали или забележки.
Също така,
веднага ще различавате добре подготвения персонал и ще можете да му се
отблагодарявате с един хубав бакшиш!
Източник: kulinar.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар